R E K L A M A
Strona główna Artykuły Miszmasz Kwasy omega – zadbaj o właściwą podaż

Kwasy omega – zadbaj o właściwą podaż

0
Kwasy omega – zadbaj o właściwą podaż

Dzisiejsza wiedza na temat zdrowia, diety i właściwego postępowania jest już bardzo szeroka. Dzięki publikacjom, które są dostępne jak nigdy wcześniej w Internecie, dowiedzieć się możemy wiele na temat właściwych sposobów odżywiania, a także zdrowego stylu życia. To, że takiej wiedzy dzisiaj już nie brakuje i nie potrzebujemy studiowania książek w tym celu, zawdzięczamy przede wszystkim Internetowi.

Zainteresowanie zdrowym stylem życia rośnie

Zainteresowanie zdrowym stylem życia rośnie z roku na rok i tego typu trendy są popularne jak nigdy dotąd. Dbamy o to co jemy, skąd jedzenie pochodzi, czy jest dostatecznie naturalne oraz bezpieczne i korzystnie wpływa na nasze zdrowie. Zbilansowana dieta może nas bowiem chronić przed wieloma chorobami cywilizacyjnymi, a także zmniejszać ryzyko zachorowania na wiele poważnych chorób, w tym choroby serca, nowotwory i wiele innych. Kwasy omega w diecie są w tym kontekście niezwykle ważne.

Kwasy omega – ważne w diecie

O właściwościach zdrowotnych kwasów omega powstało już wiele opracowań. Ich właściwości prozdrowotne pozwalają na uchronienie się od wielu chorób, a także problemów ze zdrowiem, niezależnie od wieku. Między innymi poprawiają funkcjonowanie naszego mózgu, wzroku i serca. Liczba badań w zakresie ich skuteczności przeciwdziałania chorobom stale rośnie. Obiecująco wygląda chociażby wpływ kwasów omega na choroby serca. Właśnie dlatego osoby z problemami zdrowotnymi w tym zakresie są zachęcane do zwiększenia podaży tychże kwasów.

Jak zapewnić sobie podaż kwasów omega?

Zapewnienie sobie właściwej podaży kwasów omega we właściwych proporcji prosto z produktów spożywczych oczywiście jest możliwe, ale w praktyce – bardzo trudne. Naturalnymi źródłami kwasów omega-3 są produkty takie jak: ryby, siemię lniane, orzechy włoskie czy też olej z tychże orzechów. Kwasy omega-6 znajdziemy w następujących produktach: tofu, migdały, orzechy włoskie, czarna porzeczka, olej z pestek winogron, a także sojowy czy też kukurydziany. Pewną ilość kwasów omega-9 z kolei znajdziemy w: olejach tłoczonych z orzechów, a także migdałów, awokado i samych orzechach. Jak więc widać lista produktów jest całkiem spora i szeroka. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Jednak to zwykle z powodu trudności w dostarczeniu właściwych proporcji kwasów zalecana jest suplementacja odpowiednimi preparatami, które zawierają już gotowe kombinacje kwasów omega 3, 6 oraz 9. W ten sposób będziemy mieli pewność, że proporcje jakie dajemy naszemu organizmowi są wystarczające i całkowicie poprawne. Kwasy omega w takich suplementach wykonane są zwykle na bazie olejów naturalnych. Więcej informacji na Estrovita.pl.

Kraj kwitnącej wiśni i zielonej herbaty
Najczęściej tłumaczone książki według kraju

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

6 − pięć =

Exit mobile version