Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia miejsca pracy jest krzesło – wielu z nas siedzi całymi dniami, co ma negatywny wpływ na nasz kręgosłup i może przyczyniać się do wystąpienia wad postawy.

Dlatego warto zainwestować w ergonomiczny fotel, spełniający wymogi BHP. Jaki dokładnie powinny być krzesła konferencyjne i biurka do pracy?

Jak wybrać krzesło?

Ergonomiczne, czyli dopasowane pod konkretnego użytkownika krzesła biurowe zapobiegają bólom kręgosłupa. Do tego muszą być wygodne.

Wybierając krzesło, należy zwrócić uwagę na:

  • oparcie,
  • siedzisko,
  • podłokietniki,
  • materiał, z którego wykonano krzesła konferencyjne,
  • design krzeseł.

Oparcie krzesła biurowego powinno być dopasowane do wzrostu osoby, która będzie na nim siedzieć. Musi także być stabilne, abyśmy mogli uniknąć bólu i dyskomfortu podczas siedzenia. Świetnym wyborem będą zatem fotele z opcją regulacji wysokości i kąta nachylenia oparcia.

Krzesła konferencyjne powinny mieć zaokrąglone brzegi siedziska – zminimalizuje to ryzyko pojawienia się dyskomfortu w tylnej części ud. Jednocześnie siedzisko nie powinno być zbytnio głębokie, ponieważ może to powodować tendencję do garbienia się, a to negatywnie wpłynie na kręgosłup.

Z kolei podłokietniki muszą być wygodne, szerokie i wystarczająco wysokie, aby móc wspierać pracę rąk podczas pracy przy biurku.

Bardzo ważny jest również materiał, którym pokryte jest oparcie. Powinien być trwały, wytrzymały i przewiewny. Popularnym modelem jest fotel obrotowy z siatkowym oparciem. Siatka ta gwarantuje swobodną cyrkulację powietrza między plecami siedzącego a oparciem fotela.

Jakie powinny być krzesła konferencyjne i biurka w firmie

Krzesła konferencyjne należy dopasować do stylu, w jaki zostało urządzone biuro. Takie krzesła dostępne są w różnych kolorach – czarnym, szarym, białym, niebieskim, żółtym lub czerwonym.

Funkcjonalne biurka do pracy

Biurka do gabinetu również muszą spełniać wytyczne BHP i być dopasowane do danego użytkownika. Najlepiej, jakby biurko posiadało opcję regulacji wysokości blatu. Blat ten należy ustawić w taki sposób, aby można było zachować kąt prosty między ramieniem a przedramieniem.

Biurko powinno być wykonane z materiałów trwałych i solidnych, aby mogły posłużyć przez długi czas. Powinny mieć wolną przestrzeń na nogi – minimum 70 cm szerokości i 60 cm głębokości.

Ważne jest także umiejscowienie monitora i klawiatury na biurku. Klawiatura powinna znajdować się na wysuwanym blacie, w przynajmniej 10 centymetrowej odległości od monitora. Powinna także być umiejscowiona niżej niż monitor.

Biurko może również posiadać schowki lub szuflady, które pomogą uniknąć chaosu na biurku.

Biurka, krzesła konferencyjne i inne meble metalowe wysokiej jakości znajdą Państwo w ofercie sklepu Elzap!

Do jakiego zawodu przygotowuje kryminologia?