Sposoby 艣ci膮gania wysy艂ajcie tutaj.

**Znam bardzo du偶o metod 艣ci膮gania. Zawsze wykorzystuje te najprostsze i najbardziej banalne. Za du偶o zachodu zachodu z robieniem zaawansowanych 艣ci膮g. 艢ci膮ga膰 mo偶na na wszystkie sposoby, tylko trzeba pami臋ta膰 偶eby zachowa膰 spok贸j i za bardzo si臋 nie kr臋ci膰, a nauczycielowi nie przyjdzie do g艂owy, 偶e mo偶emy 艣ci膮ga膰. Kiedy podchodzi lub na nas patrzy trzeba udawa膰, 偶e si臋 pisze lub pisa膰 bzdury.

*najcz臋艣ciej 艣ci膮gam z najprostszej 艣ci膮gi jaka mo偶e by膰. Na ma艂ej kartce pisz臋 艣ci膮g臋, przed sprawdzianem wk艂adam j膮 mi臋dzy kartki, do kieszeni, pi贸rnika, dos艂ownie gdziekolwiek. Potem wyci膮gam i k艂ad臋 pod lew膮 r臋k臋 i 艣ci膮gam do woli. kiedy nauczyciel si臋 skroi trzeba j膮 jak najszybciej schowa膰 np. do stanika, w spodnie, mo偶na nawet zje艣膰

*potrzebny jest przezroczysty d艂ugopis, robimy 艣ci膮g臋 na d艂ugo艣膰 i szeroko艣膰 d艂ugopisu, wsadzamy j膮 do 艣rodka i 艣ci膮gamy do woli. Kiedy patrzymy na d艂ugopis nauczyciel my艣li,偶e patrzymy na kartk臋. Taki d艂ugopis mo偶na te偶 po艂o偶y膰 na 艂awce i tylko odpowiednio przekr臋ca膰.

*teraz rzadko ju偶 stosowana, ale nadal skuteczna 艣ci膮ga, wystarczy napisa膰 wszystko na r臋ce, nauczyciele doskonale j膮 znaj膮 i dlatego my艣l膮, 偶e nikt z niej ju偶 nie korzysta

Ja 艣ci膮gam na prawie wszystkich sprawdzianach i dostaje z mich dobre oceny. Jeszcze nigdy nie wpad艂am, bo najwa偶niejsze to udawa膰, 偶e si臋 w skupieni pisze i si臋 nie kr臋ci膰, a na pewno nam si臋 uda.

Patra

***

Zawsze tylko wy i wy 馃槈 Tym razem i my dodamy co艣 od siebie. Ot贸偶 popieramy autora powy偶szych metod 艣ci膮gania. Rzeczywi艣cie najwa偶niejszy jest spok贸j, a najlepszy efekt daj膮 najprostsze metody:

*Jedn膮 z takich metod jest wprost z偶ynanie z otwartego zeszytu. Ot贸偶 nauczyciele bardzo cz臋sto rozsadzaj膮 nas po ca艂ej klasie (jedna osoba na jedn膮 艂awk臋), wi臋c wystarczy usi膮艣膰 na widoku, a zeszyt otwarty schowa膰 za osob膮, kt贸ra siedzi przed nami.

*Bardzo cz臋sto na chemii udaje si臋 nam napisa膰 jakie艣 trudne do zapami臋tania wzory na tablicy 馃檪

*100% skuteczno艣膰 daje taka oto 艣ci膮ga: W wordzie piszemy czcionk膮 Verdana o rozmiarze 6 (albo jeszcze mniejszym) na marginesie o szeroko艣ci 3 cm wszystkie wa偶niejsze poj臋cia z ksi膮偶ki, ale co wa偶ne po koleji, czyli zgodnie z przerabianymi tematami. Po napisaniu (mo偶na sobie zaznacza膰 r贸偶nymi kolorami) drukujemy i wycinamy. Nast臋pnie sklejamy i zwijamy dwa ko艅ce tak aby powsta艂y dwa rulony. Obwi膮ujemy je ciasno gumk膮 recepturk膮 i w jednej r臋ce mo偶emy sobie j膮 przewija膰. Na lekcji trzymamy j膮 w r臋ku, a w niebezpiecznych sytuacjach chowamy do pi贸rnika. Nauczyciel na klas贸wce zazwyczaj podaje pytania w kolejno艣ci przerabianych temat贸w i je偶eli zastosowali艣cie si臋 do powy偶szych metod to nie musicie szuka膰 odpowiedzi, po prostu przewijacie i po kolei odpowiadacie na pytania. Nigdy, ale to nigdy nie zosta艂em przy艂apany na stosowaniu takiej metody.

Redakcja

Jak 艣ci膮ga膰 w szkole? Wasze porady!